Szejtánpaprikás
Főétel Gyors Magyaros Receptek Szójamentes

Vegán csirkepaprikás / szejtánpaprikás – gyorsított verzió

Nem rég fedeztem fel a Vegan Grill termékeket, és ízviláguk pont megfelel az én ízlésemnek, mikor valami “otthonos”, hagyományos, magyaros ízvilágra vágyom, ahogy angol nyelvterületen mondják, comfort foodra. De ezekkel is nekiálltam kísérletezni, nem bírtam magammal. Így született meg a vegán csirkepörkölt/csirkepaprikás.

Vegan Grill magyaros hagymás szejtáncsíkok

Hozzávalók:
2 kis fej hagyma felkockázva
1 csomag Vegan Grill magyaros, vagy csípős hagymás szejtán
1-2 evőkanál pirospaprika

majoranna
kömény
1 dl növényi tejszín
1 teáskanál kukoricakeményítő

A tejfölhöz:
növényi tejszín
növényi joghurt

Elkészítés:
A hagymát egy kevés vízen, sóval megdinsztelem, majd megszórom paprikával, és egy párszor átkevergetem. Néhány perc után ráteszem a szejtánt és kicsit hagyom pirulni, közben néha átforgatom.

5-10 perc után felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Sózom, ha szükséges, és majorannával, köménnyel ízesítem. Ha felforrt, a növényi tejszínt és a kukoricakeményítőt összerázom egy kisebb befőttes üvegben. Ezt a trükköt az anyukámtól tanultam, ez a legegyszerűbb módja, hogy a keményítő tökéletesen elkeveredjen a folyadékban. Hozzáadom a paprikáshoz és megvárom, hogy kicsit besűrűsödjön. Ha kevesebb szafttal szereted, akkor ne adj hozzá ennyi vizet.

Főtt krumplival, házi kovászos ubival, párolt lila káposztával ettük, amire növényi tejszín és joghurt keverékét kanalaztuk tejfölként. Ha hígabban szereted, több tejszínt, ha sűrűbben, több joghurtot adj hozzá.