gluténmentes hagymakarikák rántva - vegán
Cukormentes Főétel Gluténmentes Gyors Magyaros Olcsó Receptek

Vegán rántott hagymakarikák (gluténmentes)

Hozzávalók:
növényi olaj a sütéshez
1 bögrényi csicseriborsóliszt
1 mokkáskanál fokhagyma-granulátum
fél mokkáskanál bors
1 mokkáskanál paprika
fél mokkáskanál só
1,5 dl víz
1 nagyon nagy vöröshagyma

Egy nagy keverőtálban keverd össze a csicseriborsólisztet,  vizet, sót, fokhagyma-granulátumot, paprikát ízlés szerint. Tedd félre, hogy besűrűsödjön. Sűrű palacsintatészta állagúnak kell lennie.

Villával szedd szét a hagymaszeleteket karikákra, és mártsd őket a csicserimasszába, hogy jól bevonja őket. Hagyd lecsöpögni, de azért maradjon rajtuk elég massza, hogy a ropogós borítás körbevonja őket.

Közben egy nagyobb serpenyőben hevíts fel annyi olajat, amennyi elfedi a hagymakarikákat. Ki tudod próbálni, hogy elég forró-e az olaj: dobj egy csicserimasszával bevont hagymakarikát az olajba. Ha egyből elkezd sisteregni és kis légbuborékok keletkeznek a hagyma körül, és ha egyből elkezd sülni-barnulni, az olajod elég forró. Ekkor dobáld a karikákat az olajba, és 1-2 perc alatt süsd mindkét oldalukat aranybarnára és ropogósra. Ha megsültek, vedd ki őket, és tedd ki őket papírtörlővel letakart tányérba, így a papír felszívja a felesleges olajat.

Ha a serpenyőből fogytán van az olaj, pótold. Ha egyszerre túl sok olajat öntesz hozzá, a hőmérséklete csökken, ekkor várj 1-2 percet, hogy újra elérje a kívánt hőt. Mikor a papírtörlő már túl olajos, használj újat.

Ha mind megsült, tálald rögtön vegán majonézzel, kecsappal, vagy más mártogatóssal együtt!